DENEYSEL TÜKETİCİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Hakkımızda 17 Kasım 2015

Pazarlama alanında yeni bir soluk olan nöro-pazarlama konusunda faaliyette bulunmak üzere, Hitit Üniversitesi Deneysel Tüketici Uygulama ve Araştırma Merkezi (HÜTAM), 6 Temmuz 2014 tarihinde yönetmeliğinin Resmi Gazete yayımlanmış olmasıyla Türkiye’deki kamu ve özel üniversiteler bünyesinde tüketici araştırmalarını nöro-görüntüleme teknikleriyle yapan ilk merkez olarak resmen kurulmuş bulunmaktadır. HÜTAM bünyesinde ticari ve akademik anlamda nöro-pazarlama çalışmaları yapılmaktadır. Bugüne kadar “Hitit Üniversitesi Web Site Tasarım Analizi”, “iPhone Marka Kişiliği Analizi”, “Cem Yılmaz PEPSİ PEK YAKINDA Reklam analizi” çalışmaları gerçekleştirilmiş olup“Genç Sigara Kullanıcılarının Sigara İçme İsteği Üzerinde MPOWER Politikalarının Etki Düzeyi Farklılıklarının Belirlenmesi”ne yönelik akademik bir makale hazırlanmıştır.  

HÜTAM bünyesinde yapılan araştırmalarda Göz İzleme ve Elektro Beyin Grafisi (EEG) cihazları kullanılmaktadır. Göz izleme ve EEG cihazı kullanılarak işletmelere sunulacak hizmetler aşağıdaki gibi sıralanabilir:

 
        * İşletmelerin web site tasarımlarının etkinlik düzeyinin belirlenmesi.
        Reklam afişlerinin fark edilme düzeyinin analiz edilmesi.
        * Radyo reklamlarının etkinliğinin test edilmesi.
        * TV reklamlarına dair tüketici algılarının ölçülmesi.
        * Marka bilinirliği ve farkındalığının araştırılması.
        * Logo tasarımlarının tanınma ve algılanma düzeyinin belirlenmesi.
        * Fiyat etiketlerine yönelik tüketici algılarının test edilmesi.
        * Markaya yönelik tüketici tutumlarının araştırılması.
        * Tüketicilerin belli bir markayı tüketim alışkanlıklarının belirlenmesi.
        * TV reklamlarında kullanılan slogan, müzik, görsel ve materyallerin algılanma düzeylerinin belirlenmesi.
        * Tüketicilerin yeniden satın alma kararlarını etkileyen faktör ve unsurların belirlenmesi.