DENEYSEL TÜKETİCİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

“Gerçeği Algıla Nöropazarlama Yolculuğunda İlk Adımlar” Konulu Konferans Düzenlendi 11 Mart 2016

Üniversitemiz, Çorum Ticaret ve Sanayi Odası ve Hitit Üniversitesi Deneysel Tüketici Uygulama ve Araştırma Merkezi (HÜTAM) işbirliğinde düzenlenen “Gerçeği Algıla Nöropazarlama Yolculuğunda İlk Adımlar” konulu konferans Rektörlük Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.  

Etkinliğe Rektörümüz Prof. Dr. Reha Metin Alkan, Çorum Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Çetin Başaranhıncal, Halkbank Merkez Şube Müdürü İsmail Karabay, Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bektaş, Tabibler Odası Başkanı Dr. Mustafa Azak, Üniversitemiz öğretim elemanları ve çok sayıda öğrenci katıldı.

Nöropazarlamayı beyin görüntüleme sistemleriyle pazarlama çıktılarının sosyal bilimlerin bir araya geldiği bir vitrin olarak tanımlayan Dr. Yener Girişken, nöropazarlamanın 2002 yılından bu yana başta ABD ve Batı Avrupa olmak üzere hızla yayıldığını ifade ederek “Temelde pazarlama araştırmalarının yapıldığı şekil değişiyor, yöntemler değişiyor. Bu pazarlamaya yeni bir bakış açısı anlamına geliyor. Pazarlama ile nöropazarlama arasında çok fark yok. Hepimiz tüketiciyi anlama çalışıyoruz ama nöropazarlama bir adım öne geçiyor. Aradaki fark ise nöropazarlama, anlama noktasında tüketiciyi duygusal varlık olarak kabul ediyor” dedi.

İktisat ve sosyal bilimlerin temel varsayımının insanları rasyonel varlıklar olarak görmesi olduğunu ifade eden Dr. Girişken, “İnsanlar düşünürler, karar vermek için çaba sarf ederler, sonra mantıklı bir çıkarım yaparlar ve kararlarını verirler. Fakat bizler duygularımızla hareket ediyor ve duygularımızla karar veriyoruz. Ticari kararlarımızı, marka kararlarımızı, satın alma ve siyasi kararlarımızı duygusal eksende veriyor, vermiş olduğumuz bu duygusal kararları rasyonel temellere oturtuyoruz. Eski bilgi şöyleydi; insanlar önce düşünürler sonra algı oluşur, sonra da karar verirler. Dolayısıyla reklam yapıldığında, pazarlama açısından bakıldığında amaç insanları önce düşündürelim, karşılaştırma yapsınlar, sonra algı oluştursunlar ve karar versinler. Fakat yapılan araştırmalara göre insanlar önce algılarlar, algıladıktan sonra satın alma kararı oluşur, düşünme ise aldığını kararı doğru gerekçelere oturtmaktır” dedi.

Etkinlikte Dr. Yener Girişken ve Eda Ocak, nöropazarlama alanında kullanılan teknikler, piyasada nasıl kullanılıyor, şirketlerin bu verilerden nasıl yararlandığı hakkında yapılan çalışmalardan örnekler vererek sunum gerçekleştirdiler. 

Program, Dr. Yener Girişken ve Eda Ocak’ın katılımcıların sorularını cevaplandırılmasının ardından sona erdi.